Okategoriserade

Studieresa till Norge

STUDIERESA SVERIGE/NORGE 6 – 9 SEPTEMBER 2012

SERO OCH SVAF har sedan 1992 arrangerat studieresor/kraftverksresor och den första gick till Norge. Det är alltså 20-årsjubileum i år och vi kommer även denna gång att resa till Norge, även om det blir en kort avstickare. Fokus för denna studieresa kommer att ligga på småskalig vattenkraft och solel. Vi kommer som brukligt att varva studiebesöken med korta seminarier där vi tar upp för vår bransch aktuella ämnen. Bussresan erbjuder dessutom tid för diskussioner med kollegor och även där sprids mycket kunskap. Någon har betecknat dessa resor som ”bussuniversitetet”.

Kostnaden för resan är ytterst human, under 5 000 kr om vi når minst 25 deltagare. Då ingår bussresan, seminarierna, studiebesöken och övernattning i dubbelrum med halvpension (middag ingår).

Anmälan sker till vårt kansli, 0221 824 22, e-post info@svenskvattenkraft.se, allra senast den 16 augusti. (Obs! Gäller även er som gjort en preliminär anmälan.) Som vanligt kan våra medlemmar även anmäla släkt och vänner till studieresan.

Välkommen till en spännande studieresa!
Styrelsen SERO och Svensk Vattenkraftförening